Derma e Vitamin A gel, czyli żel nawilżający w rozmiarze XXL :)

Derma e to marka raczej mało znana w Polsce, głównie dlatego, że jej kosmetyki nie są u nas dostępne. Ja spotkałam się z nią dopiero na jednym z moich ulubionych blogów, czyli Fashioned in Finland.

I przyznam, iż skusiłam się na jeden z ich produktów właśnie po tej recenzji.

Zakupu dokonałam w sklepie iHerb (sklep z kosmetykami naturalnymi, suplementami diety i innymi produktami, którym warto przyjrzeć się bliżej, zwłaszcza, że mają dość częste promocje, bardzo tanią wysyłkę i sprawną obsługę klienta 😉

No i przy pierwszym zamówieniu (czegokolwiek z tej strony, niekoniecznie akurat tego żelu) można otrzymać 5$ zniżki wpisując kod : QAP372 😉

Zniżka odejmowana jest od całości pierwszego zamówienia

 

Zamówiłam, zapłaciłam, dostałam przesyłkę i przystąpiłam do testów :

Derma E, Vitamin A Wrinkle Treatment Moisturizing Gel

czyli żel nawilżający przeciwzmarszczkowy z witaminą A

 

 

Pierwsze, co od razu rzuca się w oczy, to ogromna pojemność tego żelu. Przyzwyczajona do niezbyt ekonomicznej pojemności mojego ulubionego do tej pory serum z witaminą A z Joppy, długo nie mogłam się przyzwyczaić do tej ogromnej butli. Ok, poręczna zdecydowanie nie jest. Estetyką opakowania też nie powala na kolana. Funkcjonalność i łatwość wydobycia preparatu z butelki też pozostawia wiele do życzenia.

Ale właściwie na tym kończą się wady tego żelu w moim przypadku.

Co właściwie mówi sam producent o nim?

Nawilżający żel z witaminą A Derma e o działaniu przeciwzmarszczkowym to odświeżający preparat, który pomaga zmniejszyć widoczność zmarszczek spowodowanych działaniem słońca i wiekiem. Witamin A pobudza odnowę komórek i przyczynia się do młodszego wyglądu skóry. Ten szybko wchłaniający się żel na bazie wody jest świetny dla osób z tłustą skórą, z widocznymi przebarwieniami, niedoskonałościami. Nie zawiera olejów i jest doskonałym preparatem dla problematycznych skór. Zostawia je miękkie, gładkie i elastyczne.

  • beztłuszczowy i odświeżający nawilżacz
  • naturalna, organiczna  pielęgnacja skóry
  • wspomaga odnowę komórek
  • cruelty free
  • nie zawiera parabenów
  • przyjazny ekologicznie
  • Cruelty Free
  • przyjazny środowisku
  • produkt wegański
Tyle od samego producenta.
Jak wygląda jednak rzeczywistość? Żel ma konsystencję… żelu 🙂 Oczywiście. Jak sama nazwa wskazuje, jest to przezroczysty, dość gęsty i zwarty żel (bardziej gęsty niż np. woda utleniona w żelu). Zapach jest słabo wyczuwalny, ale jest. Dość neutralny, myślę, że nie powinien nikogo odrzucać.
 

Sama aplikacja jest dość utrudniona przez opakowanie. Dość twardy plastik, z jakiego zrobiona jest butelka nie ułatwia wydobywania odpowiedniej porcji kosmetyku (aczkolwiek opakowanie jest dość higieniczne ze względu na utrudniony dostęp powietrza i brak możliwości pakowania tam paluchów 😉 ). Ja jednak swój żel przetransportowałam do wygodniejszej buteleczki, z pompką.
 

 

Żel wchłania się dość szybko,nie pozostawia żadnego uczucia ściągnięcia, pieczenia, podrażnienia (aczkolwiek testowany na osobie z wrażliwą skórą podobno wywołał lekkie pieczenie, dość mało odczuwalne i nie powodujące większego dyskomfortu ani  żadnych reakcji skóry)

Skóra jest miękka, gładka, prawie matowa, delikatnie nawilżona. Z pewnością nie jest to produkt dla osób z suchą skórą, które oczekują solidnego nawilżenia i lubią czuć otulającą warstewkę treściwego kremu. Nie. Zdecydowanie nie. To lekki żel dla tych, którzy chcą lekko nawilżyć skórę, odświeżyć ją, przygotować ją do nałożenia innych kosmetyków. I w tej roli spisuje się świetnie.

Nie zapycha, lekko nawilża, nie wysusza, nie ściąga, nie powoduje wysypu niespodzianek, nie spływa, nie podrażnia, nie powoduje zwiększenia produkcji sebum.

O działaniu przeciwzmarszczkowym oczywiście się nie wypowiem, bo a/ za krótko testuję ten kosmetyk (niecały miesiąc), b/ jakoś nie bardzo w nie wierzę 🙂 Ale nie dlatego go zakupiłam. Szukałam zastępstwa dla serum retinolowego Joppy i w tej roli nie spisuje się wcale, a na pewno nie na tyle, by je zastąpić. Przy Retinol Plus Serum widać nie tylko nawilżenie, ale generalnie poprawę kondycji skóry. Tu absolutnie tego nie zauważam. Ot, taki w miarę przyzwoity nawilżacz dla mało wymagającej cery. Na plus, że nie zapycha. A to już dużo 🙂

Skład: Water (Aqua), Retinyl Palmitate (Vitamin A), Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Glycerin, Carbomer, Sodium Hydroxide, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Natural and Fragrant Oils.

Cena: 8,38 $ (przy pierwszym zamówieniu z kodem zniżkowym i wysyłką koszt całkowity to ok. 25 zł)

Czy kupię ponownie?

Szczerze mówiąc nie wiem:) Poza lekkim nawilżeniem i brakiem zapychania nie zauważyłam żadnego więcej działania, a butla jest tak ogromna, że nawet obdarowując nim wszystkich dookoła, wciąż mam jeszcze solidną porcję 😉 Z drugiej strony jednak całkiem  nieźle radzi sobie pod makijażem mineralnym, więc … Nie wiem, w chwili  obecnej nie wykluczam ponownego zakupu, ale też nie biegnę robić zapasów 😉

I z pewnością nie spełnił jednej podstawowej roli, dla której go kupiłam – nie zastąpi mi serum retinolowego Joppy. Ot, takie tam mazidło dla samego mazania się bardziej, coś tam delikatnie robiące (czyli ciut nawilżające), niezapychające….

Moja ocena:

6/10 (za samo działanie byłaby znacznie niższa, ale z racji tego, że mega tani, okropnie wydajny i przede wszystkim nie szkodzi mojej skórze utrzymując w niej przyzwoity poziom  nawilżenia, podwyższam ocenę)

2 thoughts on “Derma e Vitamin A gel, czyli żel nawilżający w rozmiarze XXL :)

Skomentuj

